preloader
Przejdź do treści.

Menu

Z uwagi na obecną sytuację epidemiologiczną, która panuje w naszym kraju, proces nauczania realizowany jest na odległość. Czas, który przez najbliższe tygodnie uczniowie spędzą w domu, to nie wakacje czy ferie, ale trudna praca i emocje… różne – pozytywne i negatywne.

W nowej rzeczywistości niektórzy rodzice pracują zdalnie, dzieci odrabiają lekcje, przygotowują projekty i uczą się do egzaminów, a maluchy… śpiewają, tańczą i też rozwiązują „magiczne zadania”.

Po pierwszym tygodniu edukacji online właściwie nikt nie narzekał na nudę, wręcz przeciwnie, coraz więcej rodziców przekonuje się, że zajęć jest dużo. Największym i dokuczającym problemem, staje się brak ruchu fizycznego i zmęczenie. Ten problem można jednak rozwiązać!!!

 

Poniżej przedstawiamy podstawowe zasady bezpiecznej pracy przy komputerze.

1. Stanowisko pracy powinno być oświetlone światłem rozproszonym niepowodującym olśnienia. Im mniej światła zewnętrznego pada na szybę monitora, tym lepiej.

1

2. Osoba przy komputerze powinna siedzieć tak, by mniej więcej górna krawędź monitora znajdowała się na wysokości jego wzroku. Stopy powinny dotykać podłoża całą swoją powierzchnią a kolana powinny być ugięte pod kątem prostym. Oparcie fotela należy dopasować do kształtu pleców.

2

3.Monitor powinien być ustawiony na wprost oczu, klawiatura - Powinna być ustawiona ok. 10–15 cm od krawędzi biurka

3

4. 4. Po każdej godzinie pracy pamiętaj o 5-10 minutowej przerwie. W przerwach należy odpocząć od pozycji siedzącej.

Powinno się wykorzystać przerwę w taki sposób, aby całe ciało odpoczęło od pracy przy komputerze.

W przerwie najlepiej wstać od biurka. Nie grać w gry komputerowe!

W tym czasie można porozmawiać np. z rodzeństwem, to jak zawsze jest dobrą sytuacją do budowania pozytywnych relacji.

4

Jako alternatywę proponujemy ćwiczenia dla rodziców, nauczycieli i uczniów, czyli dla wszystkich…

  1. Przechyl głowę w stronę każdego z ramion,
  2. Przechyl głowę w kierunku ramion patrząc za siebie,
  3. Wyciągnij ręce do przodu,
  4. Podciągnij po kolei kolana i przyciągnij do klatki piersiowej,
  5. Załóż ręce za krzesło i napnij mięśnie.

 

Powodzenia!

Wydział Promocji Powiatu, Edukacji, Kultury i Sportu

Zarządzanie Kryzysowe

Działka na sprzedaż

 

Newsletter

Wydarzenia

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Olsztyn Mazury
zwiazek powiatow polskich
150 lat Kanału Elbląskiego
kraina kanalu elblaskiego
Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski
Olsztyn Mazury
zwiazek powiatow polskich
150 lat Kanału Elbląskiego
kraina kanalu elblaskiego
Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski
zwiazek powiatow polskich
150 lat Kanału Elbląskiego
kraina kanalu elblaskiego
Stowarzyszenie Łączy Nas Kanał Elbląski
ul. Saperów 14 A, 82-300 Elbląg tel. 55/ 239-49-00, 239-49-09
fax: 55/ 232-42-26
starosta.neb@powiatypolskie.pl
sekretariat@powiat.elblag.pl

NIP Starostwa Powiatowego w Elblągu: 578-25-24-428
REGON: 170753615
NIP Powiatu Elbląskiego: 578-30-55-579
REGON: 140747690
Copyright © 2015 Powiat Elbląski