REGULAMIN PRZYZNAWANIA PATRONATU STAROSTY ELBLĄSKIEGO
Rozdział I Zasady przyznawania Patronatu Starosty Elbląskiego
§ 1. Niniejszy regulamin określa zasady obejmowania i sprawowania Patronatu Starosty nad wszelkiego rodzaju imprezami lub wydarzeniami np.: zawody sportowe, imprezy kulturalne, konkursy, targi, itp.) o znaczeniu i zasięgu lokalnym oraz ponadlokalnym, zwanymi w treści regulaminu „przedsięwzięciami”.
2. W uzasadnionych sytuacjach Starosta może zadecydować o przyznaniu Patronatu Starosty Elbląskiego przedsięwzięciom o innym zasięgu niż w § 1 ust.1.
§ 2. 1. Prawo przyznania Patronatu Starosty Elbląskiego, jako wyróżnienia podkreślającego szczególny charakter przedsięwzięć organizowanych na terenie Powiatu Elbląskiego przysługuje wyłącznie Staroście Elbląskiemu.
2. Starosta może objąć swoim Patronatem przedsięwzięcia służące wykonywaniu zadań o charakterze powiatowym oraz realizacji celów strategii rozwoju powiatu i programów powiatowych, sprzyjające w szczególności:
- promocji powiatu,
- integracji społeczności lokalnych i regionalnych,
- pobudzaniu aktywności gospodarczej,
- rozwojowi sportu, turystyki, kultury,
- polityce społecznej,
- ochronie środowiska.
3. Starosta nie obejmuje Patronatu nad przedsięwzięciami czysto komercyjnymi oraz budzącymi wątpliwości co do zachowania zasad etyki.
§ 3. Patronat jest wyróżnieniem honorowym.
§ 4. 1. Przyznanie Patronatu nie jest związane bezpośrednio z udzieleniem wsparcia finansowego przez Powiat Elbląski.
2. Objęcie Patronatem Starosty Elbląskiego może być uzasadnieniem do wydatkowania środków finansowych powiatu w szczególności na zakup statuetek, pucharów oraz innych nagród rzeczowych.
§ 5. Informacja o przyznaniu Patronatu Starosty Elbląskiego zamieszczana jest na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Elblągu oraz przesyłana w sposób tradycyjny do wnioskodawcy.
Rozdział II Uprawnieni do wnioskowania o przyznanie Patronatu Starosty Elbląskiego
§ 6. Z wnioskiem o przyznanie Patronatu Starosty Elbląskiego w przedsięwzięciu występuje organizator.
§ 7. Organizator przedsięwzięcia mającego charakter imprezy masowej zapewnia spełnienie wymogów określonych
w ustawie z dnia 22 sierpnia 1997 roku o bezpieczeństwie imprez masowych Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 909 z późn. zm.)
§ 8. Wniosek o którym mowa w § 6. składany jest w postaci formularza dostępnego na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Elblągu: www.powiat.elblag.pl lub w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Elblągu ul. Saperów 14A pok. nr 106. Wzór wniosku o przyznaniu Patronatu Starosty Elbląskiego stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§ 9. 1. Termin składania wniosku o przyznanie Patronatu Starosty Elbląskiego nie może być krótszy niż 3 miesiące przed planowaną datą organizacji przedsięwzięcia.
2. Wnioski składane po tym terminie nie będą rozpatrywane.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Starosta może uwzględnić wnioski złożone po przekroczeniu terminu określonego w § 9 ust. 1.
Rozdział III Procedura Patronatu Starosty Elbląskiego
§ 10. 1. Organizator zwraca się do Starosty Elbląskiego z wnioskiem o przyznanie patronatu Starosty Elbląskiego dla danego przedsięwzięcia.
2. Wniosek powinien być dostarczony do Sekretariatu Starostwa Powiatowego w Elblągu osobiście lub pocztą na adres Starostwo Powiatowe w Elblągu, ul. Saperów 14A, 82-300 Elbląg.
§ 11. 1. Złożony wniosek o przyznanie Patronatu Starosty Elbląskiego, jest kierowany do właściwego Naczelnika Wydziału Starostwa Powiatowego w celu wydania opinii merytorycznej w sprawie zasadności przyznania Patronatu.
2. Wydanie opinii następuje w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku.
§ 12. Po otrzymaniu opinii właściwego Naczelnika, wniosek kierowany jest do Starosty Elbląskiego.
§ 13. 1. O przyznaniu lub odmowie przyznania Patronatu Wnioskodawca informowany jest w ciągu 30 dni od daty złożenia wniosku.
2. Odmowa przyznania Patronatu Starosty Elbląskiego nie wymaga uzasadnienia.
§ 14. 1. Przyznanie Patronatu Starosty Elbląskiego stanowi zobowiązanie organizatora do złożenia pisemnej informacji
z przebiegu przedsięwzięcia.
2. Organizator zobowiązany jest złożyć informację w sekretariacie Starostwa Powiatowego w ciągu 5 dni od zakończenia przedsięwzięcia. W miarę możliwości, do składanej informacji należy dołączyć dokumentację fotograficzną z przebiegu przedsięwzięcia .
§ 15. Ewidencję złożonych wniosków o przyznanie Patronatu Starosty Elbląskiego i informacji z przebiegu przedsięwzięć objętych Patronatem prowadzi sekretariat Starostwa Powiatowego w Elblągu.
§ 16. 1. Objęcie Patronatem Starosty określonego przedsięwzięcia wiąże się z obowiązkiem po stronie organizatora do poinformowania mediów o tym fakcie, zamieszczenia stosownych informacji w prasie oraz innych publikatorach oraz wizualizacji Patronatu poprzez umieszczenie symboli powiatu w miejscu przedsięwzięcia oraz na materiałach informacyjno-promocyjnych tj.: plakatach, reklamach, zaproszeniach, itp.
2. Podczas trwania przedsięwzięcia, któremu przyznany został Patronat Starosty Elbląskiego, organizator ma obowiązek umieszczenia znaków promocyjnych Powiatu Elbląskiego w widocznym miejscu.
3. Projekty materiałów promocyjnych z propozycjami umieszczenia symboli powiatu organizator dołącza do wniosku
o udzielenie Patronatu Starosty Elbląskiego.
§ 17. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych Patronat Starosty jest przyznawany każdorazowo na jedną edycję.
§ 18. Nie wywiązanie się ze zobowiązań zawartych w § 14 i § 15 stanowić może podstawę do odmowy przyznania organizatorowi przedsięwzięcia Patronatu Starosty Elbląskiego w przyszłości.
Rozdział IV Odebranie Patronatu Starosty Elbląskiego
§ 19. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Starosta Elbląski może, w oparciu o opinię właściwego Naczelnika Wydziału Starostwa Powiatowego w Elblągu, odebrać przyznany uprzednio patronat. O odebraniu Patronatu organizator informowany jest niezwłocznie.
§ 20. Odebranie Patronatu Starosty Elbląskiego nakłada na organizatora obowiązek bezzwłocznej rezygnacji z używania wyróżnienia przyznanego wnioskodawcy .
Poniżej znajdują się załączniki z formularzem wniosku o udzielenie patronatu.