Rusza kolejna edycja Funduszu Społecznego Grupy Żywiec, którego celem jest wsparcie mieszkańców w realizacji projektów na rzecz społeczności Elbląga i okolic. Dotychczas dzięki Funduszowi Społecznemu Grupy Żywiec zrealizowanych zostało już kilkanaście projektów wspierających rozwój organizacji i społeczności lokalnych.
Elbląskie organizacje mogą już po raz trzeci starać się o dofinansowanie projektów realizowanych w ramach jednego z trzech kluczowych obszarów tematycznych wypracowanych wspólnie w ubiegłym roku podczas Dialogu Społecznego Grupy Żywiec, który firma prowadzi od lat.
Co zrobić, aby uzyskać grant? Należy przedstawić swój pomysł we wniosku grantowym, który można znaleźć na stronie fundusz.grupazywiec.pl, a następnie wysłać go na adres fundusz@grupazywiec.pl. Jakie projekty chce dofinansować Grupa Żywiec? Te, których realizacja przełoży się na realne wzmocnienie rozwoju lokalnej społeczności na terenie Elbląga lub jego okolic. Istotne jest również zaangażowanie mieszkańców w realizację projektu, wyjście w kierunku ich potrzeb, a także oryginalność zaproponowanego rozwiązania. W ramach tegorocznej edycji Rada Funduszu Społecznego Grupy Żywiec planuje przyznać w Elblągu do pięciu grantów po 10 000 zł każdy.
Rozwój społeczności lokalnych to jeden z filarów strategii zrównoważonego rozwoju firmy „Warzymy Lepszy Świat”. Fundusz Społeczny Grupy Żywiec jest ściśle związany z Dialogiem Społecznym, podczas którego firma rozmawia z lokalnymi liderami na temat tego, jak wspólnie realizować ważne dla rozwoju miasta inicjatywy. Na ostatnim spotkaniu uczestnicy po raz kolejny dyskutowali na temat największych wyzwań stojących przed mieszkańcami Elbląga i okolic, w efekcie ponownie wskazując na trzy kluczowe obszary tematyczne:
- tworzenie atrakcyjnych miejsc do pracy, edukacji i spędzania wolnego czasu.
- dzielenie się doświadczeniem i wiedzą.
- tworzenie poczucia przynależności młodych mieszkańców Elbląga i tworzenie miasta atrakcyjnego dla młodych i przyjaznego dla starszych osób.
Fundusz Społeczny Grupy Żywiec skierowany jest do lokalnych stowarzyszeń, fundacji, instytucji kultury i sportu oraz innych instytucji posiadających osobowość prawną i pochodzących z miast, w których zlokalizowane są browary firmy. Zgłoszenia do tegorocznej edycji konkursu można nadsyłać do 20 sierpnia 2018 roku.